Сертификована општина са повољним пословним окружењем

Од данас грађани и привредни субјекти неће више морати да чекају у редовима већ могу онлајн, посредством Портала еУправа, да заврше више од 2.000 послова које имају са државом и то захваљујући увођењу модерног електронског канцеларијског пословања у органе јавне управе. Нова електронска услуга на Порталу еУправа под називом „еПисарница” званично је покренута данас и представљена грађанима који су дошли да на традиционалан начин поднесу захтеве на шалтерима градске општине Нови Београд.

Министар државне управе и локалне самоуправе Јелена Жарић Ковачевић изјавила је да грађани неће морати да троше своје време већ да Портал еУправа има свој дигитални шалтер који је корисницима нон стоп доступан, којем могу лако да приступе и на клик заврше шта им треба. Она је објаснила да је грађанима омогућено да електронски  и једноставно поднесу  захтев преко свог мобилног уређаја или рачунара, да прате ток решавања предмета и сачекају да им решење или други тражени документ буде испоручен у електронском облику, у њихово еСандуче. Како је навела, захваљујући „еПисарници“ грађани не морају да знају тачан назив поступка, ко је надлежан за његово спровођење, да ли постоји посебан образац који је потребно попунити и коју документацију би требало додатно предати.

Претрагом по кључној речи грађани проналазе жељену услугу и започињу поступак. Портал надлежној институцији прослеђује „захтев“, а ако је потребно приложити неки документ неопходан за одлучивање, службеник ће послати странци обавештење о томе. Све је брже и ефикасније, објаснила је министар Жарић Ковачевић, и додала, да се путем исте услуге на добијено решење може поднети жалба, ако закон тако предвиђа. Захваљујући јединственом броју, не отвара се нови предмет и не креће све испочетка, а уколико је потребно, другостепени орган кроз систем добија сву документацију из предмета и одлучује о жалби.

Комуникација се одвија искључиво електронским путем да би на крају, одговарајуће решење, уверење или други акт стигао у еСандуче на Порталу еУправа грађанима и привреде, а о томе корисницима стиже обавештење путем мејла или СМС поруке, рекла је Жарић Ковачевић.

Она је објаснила да једино што грађани треба да ураде како би могли да користе нове погодности сервиса јесте да постану еГрађани и позвала их је да, уколико то нису већ урадили, да отворе налог на Порталу еУправа и набаве своју дигиталну „личну карту“ по којој ће их органи препознати у свету електронских услуга, односно да набаве квалификовани електронски сертификат или сертификат на мобилном телефону. До тога, како је казала, грађани могу најбрже да дођу у поштама широм Србије.

Дигитализација остаје један од кључних реформи, рекла је министар Жарић Ковачевић, а смањење папирологије и електронска размена докумената доприноси крајњем циљу – укидању папира у државној администрацији. Модернизација начина рада администрације подиже квалитет услуга, а држава мора бити „на дугме“ доступна корисницима 24 сата, 7 дана у недељи, 365 дана у години. То је захтев модерног доба и предуслов нашег даљег напретка у реформским процесима који су започети, рекла је она.

Морамо да кренемо одлучније и интензивније у процес дигитализације, да захтевамо да што више органа нуди грађанима електронске услуге, закључила је Жарић Ковачевић.

Поред министра државне управе и локалне самоуправе промоцији еПисарнице присуствовали су Александар Шапић, градоначелник града Београда, Милан Латиновић, в.д. директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Биљана Марић, помоћница в.д. директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу, Виолета Јовановић, извршна директорка НАЛЕД-а, као и Ивана Николић,  председница градске општине Нови Београд.

Извор: Министарство државне управе и локалне самоуправе

План развоја Града Пирота 2021–2028.

Пружимо руку теже запошљивим лицима 

Спортске активности за младе-будућност за све у прекограничном региону

Оснаживање женског предузетништва и улоге жена на селу у југоисточној Србији

Успостављање сајамског простора

Joomla templates by Joomlashine